Страницата използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност. Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате, че можем да използваме бисквитки.

 


Селекта Интернационал ЕООД

ул. "Бизнес Парк София" 1,
сг. 12 Б, ет.1
1766 София
България


Дишане, концентрация, резултат!

Обичаме да тичаме!

Физическите упражнения са полезни също толкова за ума ви, колкото за тялото ви. Спортистите разказват за състоянието на медитация, в което изпадат, когато всичко си дойде на мястото и се концентрират само върху това, което правят в момента. Това е "зоната", за която говорят медалистите - но всеки може да бъде там.

Бъдете активни, останете здрави!

 

Активните хора имат по-здраво сърце, по-силни мускули, по-лесно поддържат теглото си и по-трудно се поддават на болести като респираторни заболявания и диабет. Хората, които живеят с туморни заболявания казват, че упражненията са едно от основните неща в поддържането на здравето им, а всеки, който е преживял инсулт, инфаркт или сериозна травма, знае, че раздвижването е един от ключовите фактори за възстановяване.

Разбира се трябва да подходите към спортуването разумно - не може да очаквате с едно занимание да станете от дивана и да се превърнете в маратонец. Но постепенното увеличаване на активното движение ежедневно може бързо да доведе до натрупване на сила и издържливост дори при тези, които никога преди това не са спортували.

 

Роден да бяга и да поддържа форма

Ако бягането е упражнението, което най-много ви харесва, ето няколко съвета от експерти как да се предпазите от контузии и да извлечете максимална полза от него.

Обуйте хубави обувки

Хубавите обувки не означават модни марки, но независимо от това най-вероятно ще са скъпи. Това е инвестиция, която си заслужава, тъй като тези обувки не защитават само ходилата ви, но и коленете, бедрата и гърба от претоварване. Потърсете съвет в специализиран спортен магазин - те ще преценят походката и движенията ви, когато пробвате обувките. Послушайте ги - може би и те спортуват. Трябва да намерите обувките, които прилягат на вашата биомеханика и когато го направите, си отбележете кога сте ги купили. Трябва да ги заменяте с нов чифт поне на всеки 800 км.

Не носете много багаж

Бягането е чудесно упражнение за минималисти - можете да носите стари шорти и училищна тениска или анцунг за бягане и тениска с рок икона от 70-те. Кой го интересува? Трябва просто да ви е удобно. Трябва да носите само бутилка вода (дори и при кратко бягане ще имате нужда от хидратация). Можете да я носите на кръста си в специален колан. Ако сте сериозни относно бягането, можете да носите и часовник с таймер. Това е всичко - просто излезте навън и тичайте!

Водете си дневник с резултатите

Може би ще започнете леко, но воденето на дневник с резултатите от бягането е чудесен мотиватор. Какво разстояние сте избягали и колко често сте бягали през първите няколко месеца? А вижте сега на какво сте способни! Отбележете напред датите на групови бягания или състезания, в които искате да участвате и планирайте тренировъчен режим, който ще ви вкара във форма. Няма нужда да сте победители, но стремежът към определена цел е идеален начин да надграждате.  

Надграждайте бавно и правете почивки

За да натрупате сила, бъдете реалисти - експертите препоръчват увеличение на седмичното разстояние с не повече от 10%. Ако това е твърде много, поставете си темпо, което е подходящо за вас.

Редовно спортуващите знаят колко е важна разумната почивка в редовния тренировъчен режим - един почивен ден позволява на мускулите да се възстановят и дори носи нов прилив на енергия, когато се върнете към упражненията.

Вслушайте се в тялото си!

Тялото ви само ще каже кога натоварването му е в повече - контузиите започват с дискомфорт и ако не ги приемете сериозно, ще нарушат темпото ви и ще представляват опасност някъде другаде. Ако сте принудени да спрете временно тренировките, компенсирайте с по-леки алтернативи като плуване или велоергометър. По този начин ще запазите тонуса и гъвкавостта на мускулите, като същевременно се предпазвате от контузии.

Насладете се на руменината след тренировка!

Физическите упражнения ви карат да се чувствате добре и трябва да се насладите на ефекта. След бягане тялото ви прелива от позитивна енергия и има нужда от заслужена почивка. След освежаващ душ със спортния Душ-гел с арника на Weleda може да хапнете и пийнете нещо. Това е времето за вас самите и вие сте си го заслужили!

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките ви правят по-щастливи!

Две колела, без двигател!

Ако искате да накарате сърцето и белите си дробове да заработят, но без да прекалявате с натоварването, качете се на колелото и покарайте с умерен темп.

Да яхнем велосипедите!

Преди натоварване – подгответе мускулите!

Спортният масаж не е само за топ-атлетите. Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Покажете на мускулите си колко ги обичате!