Дишане, концентрация, резултат!

Обичаме да тичаме!

Физическите упражнения са полезни също толкова за ума ви, колкото за тялото ви. Спортистите разказват за състоянието на медитация, в което изпадат, когато всичко си дойде на мястото и се концентрират само върху това, което правят в момента. Това е "зоната", за която говорят медалистите - но всеки може да бъде там.

Бъдете активни, останете здрави!

 

Активните хора имат по-здраво сърце, по-силни мускули, по-лесно поддържат теглото си и по-трудно се поддават на болести като респираторни заболявания и диабет. Хората, които живеят с туморни заболявания казват, че упражненията са едно от основните неща в поддържането на здравето им, а всеки, който е преживял инсулт, инфаркт или сериозна травма, знае, че раздвижването е един от ключовите фактори за възстановяване.

Разбира се трябва да подходите към спортуването разумно - не може да очаквате с едно занимание да станете от дивана и да се превърнете в маратонец. Но постепенното увеличаване на активното движение ежедневно може бързо да доведе до натрупване на сила и издържливост дори при тези, които никога преди това не са спортували.

 

Роден да бяга и да поддържа форма

Ако бягането е упражнението, което най-много ви харесва, ето няколко съвета от експерти как да се предпазите от контузии и да извлечете максимална полза от него.

Обуйте хубави обувки

Хубавите обувки не означават модни марки, но независимо от това най-вероятно ще са скъпи. Това е инвестиция, която си заслужава, тъй като тези обувки не защитават само ходилата ви, но и коленете, бедрата и гърба от претоварване. Потърсете съвет в специализиран спортен магазин - те ще преценят походката и движенията ви, когато пробвате обувките. Послушайте ги - може би и те спортуват. Трябва да намерите обувките, които прилягат на вашата биомеханика и когато го направите, си отбележете кога сте ги купили. Трябва да ги заменяте с нов чифт поне на всеки 800 км.

Не носете много багаж

Бягането е чудесно упражнение за минималисти - можете да носите стари шорти и училищна тениска или анцунг за бягане и тениска с рок икона от 70-те. Кой го интересува? Трябва просто да ви е удобно. Трябва да носите само бутилка вода (дори и при кратко бягане ще имате нужда от хидратация). Можете да я носите на кръста си в специален колан. Ако сте сериозни относно бягането, можете да носите и часовник с таймер. Това е всичко - просто излезте навън и тичайте!

Водете си дневник с резултатите

Може би ще започнете леко, но воденето на дневник с резултатите от бягането е чудесен мотиватор. Какво разстояние сте избягали и колко често сте бягали през първите няколко месеца? А вижте сега на какво сте способни! Отбележете напред датите на групови бягания или състезания, в които искате да участвате и планирайте тренировъчен режим, който ще ви вкара във форма. Няма нужда да сте победители, но стремежът към определена цел е идеален начин да надграждате.  

Надграждайте бавно и правете почивки

За да натрупате сила, бъдете реалисти - експертите препоръчват увеличение на седмичното разстояние с не повече от 10%. Ако това е твърде много, поставете си темпо, което е подходящо за вас.

Редовно спортуващите знаят колко е важна разумната почивка в редовния тренировъчен режим - един почивен ден позволява на мускулите да се възстановят и дори носи нов прилив на енергия, когато се върнете към упражненията.

Вслушайте се в тялото си!

Тялото ви само ще каже кога натоварването му е в повече - контузиите започват с дискомфорт и ако не ги приемете сериозно, ще нарушат темпото ви и ще представляват опасност някъде другаде. Ако сте принудени да спрете временно тренировките, компенсирайте с по-леки алтернативи като плуване или велоергометър. По този начин ще запазите тонуса и гъвкавостта на мускулите, като същевременно се предпазвате от контузии.

Насладете се на руменината след тренировка!

Физическите упражнения ви карат да се чувствате добре и трябва да се насладите на ефекта. След бягане тялото ви прелива от позитивна енергия и има нужда от заслужена почивка. След освежаващ душ със спортния Душ-гел с арника на Weleda може да хапнете и пийнете нещо. Това е времето за вас самите и вие сте си го заслужили!

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките ви правят по-щастливи!

Две колела, без двигател!

Ако искате да накарате сърцето и белите си дробове да заработят, но без да прекалявате с натоварването, качете се на колелото и покарайте с умерен темп.

Да яхнем велосипедите!

Преди натоварване – подгответе мускулите!

Спортният масаж не е само за топ-атлетите. Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Покажете на мускулите си колко ги обичате!