Страницата използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност. Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате, че можем да използваме бисквитки.

 


Селекта Интернационал ЕООД

ул. "Бизнес Парк София" 1,
сг. 12 Б, ет.1
1766 София
България


Да се качим на велосипедите!

Две колела, без двигател!

Нещо ви е подсказало, че колоезденето може да ви хареса - вероятно вълнуващо състезание по телевизията или гледката на кален, но усмихнат състезател по планинско колоездене. Каквото и да е било, правите добър избор. Колоезденето е чудесно за поддържане на форма, но и може да бъде по-малко натоварващо за гърба и ставите, както и дори да бъде лежерно семейно занимание, ако така ви харесва.  

Карайте колело до работа или просто за забавление

В повечето градове има велоалеи - някои са за забавление, други се използват, за придвижване до работа. Пътуването с велосипед до работа е въпрос на избор за онези, които имат късмет къде и за кого работят - в идеалния случай имате нужда от душ и място за преобличане, когато стигнете. Ако имате тези условия, ежедневното пътуване до работа може да се превърне в оазис - сядате на бюрото си по-будни, по-малко стресирани и готови за работа.

За по-големи приключения можете да опитате и планинско колоездене. Повечето от пътеките са за професионалисти, но могат да се използват и от любители-ентусиасти.

Ако сте начинаещи в колоезденето, тези съвети ще ви гарантират старт, след който да искате още и още

1. Поставете си цел

Не е необходимо да е прекалено далеч - да прекосите парка, да обиколите улицата, да минете покрай реката и по моста. Има писти за колоездене и планински маршрути. Не се претоварвайте от самото начало. Добре е, ако накрая се чувствате така, сякаш имате сили за още!

2. Проверете велосипеда си

Може би е стоял в мазето известно време или може да сте го заели на някого. Отделете няколко минути преди да тръгнете, за да се убедите, че гумите са напомпани, спирачките и веригата са добре, както и че няма счупени части или повреди, които бихте могли да отстраните преди да тръгнете.

3. Заредете с гориво

Не велосипедът се нуждае от гориво, а вие. Едно леко хапване, богато на карбохидрати, 2-3 часа преди да тръгнете, ще ви гарантира енергията, от която се нуждаете, за да извлечете най-доброто от разходката.

4. Вземете приятел

Както всяко друго упражнение, карането на колело е най-забавно, когато има с кого да го споделите. Семейните велоразходки през уикенда в парка могат да бъдат също толкова бавни, колкото и планинското колоездене, ако има някой до вас (или някой, с когото да се състезавате!) 

5. Направете загрявка и разпускане

Както всяко упражнение, карането на колело трябва да започне леко. Професионалните колоездачи загряват и разтягат преди да започнат, но вие можете просто да започнете с леко каране, за да свикнат мускулите ви с натоварването. Можете да редувате леко каране с по-бързи темпове - правете го на малки интервали от време, а като наближите целта си, намалете темпото, за да могат мускулите ви да започнат да релаксират отново.

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките сред природата ви правят по-щастливи!

Дишане, концентрация, резултат!

Това може би е най-лесното упражнение от всичко - просто излезте навън и започнете да тичате. А ето и 6 съвета, които ще ви помогнат да се наслаждавате на бягането още повече.

Обичаме да тичаме!

Преди натоварване – подгответе мускулите!

Спортният масаж не е само за топ-атлетите. Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Покажете на мускулите си колко ги обичате!