Да се качим на велосипедите!

Две колела, без двигател!

Нещо ви е подсказало, че колоезденето може да ви хареса - вероятно вълнуващо състезание по телевизията или гледката на кален, но усмихнат състезател по планинско колоездене. Каквото и да е било, правите добър избор. Колоезденето е чудесно за поддържане на форма, но и може да бъде по-малко натоварващо за гърба и ставите, както и дори да бъде лежерно семейно занимание, ако така ви харесва.  

Карайте колело до работа или просто за забавление

В повечето градове има велоалеи - някои са за забавление, други се използват, за придвижване до работа. Пътуването с велосипед до работа е въпрос на избор за онези, които имат късмет къде и за кого работят - в идеалния случай имате нужда от душ и място за преобличане, когато стигнете. Ако имате тези условия, ежедневното пътуване до работа може да се превърне в оазис - сядате на бюрото си по-будни, по-малко стресирани и готови за работа.

За по-големи приключения можете да опитате и планинско колоездене. Повечето от пътеките са за професионалисти, но могат да се използват и от любители-ентусиасти.

Ако сте начинаещи в колоезденето, тези съвети ще ви гарантират старт, след който да искате още и още

1. Поставете си цел

Не е необходимо да е прекалено далеч - да прекосите парка, да обиколите улицата, да минете покрай реката и по моста. Има писти за колоездене и планински маршрути. Не се претоварвайте от самото начало. Добре е, ако накрая се чувствате така, сякаш имате сили за още!

2. Проверете велосипеда си

Може би е стоял в мазето известно време или може да сте го заели на някого. Отделете няколко минути преди да тръгнете, за да се убедите, че гумите са напомпани, спирачките и веригата са добре, както и че няма счупени части или повреди, които бихте могли да отстраните преди да тръгнете.

3. Заредете с гориво

Не велосипедът се нуждае от гориво, а вие. Едно леко хапване, богато на карбохидрати, 2-3 часа преди да тръгнете, ще ви гарантира енергията, от която се нуждаете, за да извлечете най-доброто от разходката.

4. Вземете приятел

Както всяко друго упражнение, карането на колело е най-забавно, когато има с кого да го споделите. Семейните велоразходки през уикенда в парка могат да бъдат също толкова бавни, колкото и планинското колоездене, ако има някой до вас (или някой, с когото да се състезавате!) 

5. Направете загрявка и разпускане

Както всяко упражнение, карането на колело трябва да започне леко. Професионалните колоездачи загряват и разтягат преди да започнат, но вие можете просто да започнете с леко каране, за да свикнат мускулите ви с натоварването. Можете да редувате леко каране с по-бързи темпове - правете го на малки интервали от време, а като наближите целта си, намалете темпото, за да могат мускулите ви да започнат да релаксират отново.

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките сред природата ви правят по-щастливи!

Дишане, концентрация, резултат!

Това може би е най-лесното упражнение от всичко - просто излезте навън и започнете да тичате. А ето и 6 съвета, които ще ви помогнат да се наслаждавате на бягането още повече.

Обичаме да тичаме!

Преди натоварване – подгответе мускулите!

Спортният масаж не е само за топ-атлетите. Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Покажете на мускулите си колко ги обичате!