Спортен масаж

Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Спортният масаж не е само за топ-атлетите.

Какъвто и спорт или упражнения да сте избрали, ще изисквате доста от своето тяло. Мускулите, които се разтягат докрай, наистина стават по-силни - но това е двупосочен процес. Почивката, добрият хранителен режим и навременните мерки при контузии са от изключителна важност. А мускулите ще бъдат винаги на ваша страна, ако правите редовни масажи със затоплящи масла преди и след тренировки. 

Ефективният спортен масаж се базира на техниките на традиционния масаж, разделен на две части: масаж преди да започнете да тренирате и възстановяващ масаж, след като сте взели душ и сте готови да релаксирате.

Опитайте тези масажни техники преди и след бягане, колоездене или цял ден на разходка из планината:

 

 

Преди тренировка

Подгответе мускулите

Масажът преди тренировка трябва да представлява разтриване с енергични, бързи движения, които да стимулират мускулите. Така помагате на кръвообращението и подготвяте мускулите за натоваването от тренировката, като същевременно намалявате риска от контузии.

Стъпка 1

Поставете десния крак върху стол и масажирайте с масло, като правите кръгови движения, започвайки от седалището и долната част на гърба. Продължете с бедрата, по долната част на крака и стигнете до глезена. Използвайте и двете ръце, за да разтривате крака енергично с кръгови движения като междувременно сменяте посоката. 

Стъпка 2

Върнете се към долната част на гърба и използвайте дясната ръка, за да разтриете тази част и седалището с юмруци, сякаш месите тесто. Продължете по бедрото, около пищяла и до глезена. Повторете подобното на месене движение с лявата ръка от вътрешната и задната страна на бедрото, по прасеца и надолу до ахилесовото сухожилие.   

Стъпка 3

Свийте ръце в юмрук и леко натиснете седалището, като продължите към бедрото, прасеца до малко над глезена.

 

Сега повторете цялата процедура върху левия крак.

Ще ви отнеме няколко минути да приключите с всеки крак, но отделеното време си заслужава допълнителната подготовка, която осигурявате на тялото си. Можете да направите този подготвителен масаж известно време преди тренировка, но ако е така, уверете се, че ще повторите леките потупвания точно преди да започнете, за да стимулирате мускулите наново.

Ако бягате или карате колело, не забравяйте да масажирате раменете и ръцете, използвайки същите техники движения както при краката.

След тренировка

Разпускане

След тренировка мускулите ви имат нужда от по-леки, по-бавни движения, които да освободят напрежението и да стимулират кръвообращението. Можете да направите това веднага след тренировка или след като вземете душ, когато сте се затоплили и започвате да релаксирате. Тогава можете да седнете и да се отървете от цялото напрежение.

Стъпка 1

Започнете отново с разтриващия масаж, но този път от глезена, като се движите нагоре по пищяла или прасеца, към бедрата, седалището и долната част на гърба. 

Стъпка 2

Сега направете движенията все едно месите тесто, започвайки от глезена и минавайки постепенно към долната част на гърба.

Бъдете внимателни! Силно натоварените мускули може да бъдат много чувствителни на болка след активна спортна дейност. Правете масажа с лек натиск и внимавайте да не причините болка.

 

Стъпка 3

За да отпуснете напълно мускулите след упражнения, повторете за последен път разтриващия масаж, като започнете от глезена, но използвайте по-малко сила. Трябва да завършите с почти погалващи движения - благодарност към вашето тяло за усилената работа, която е свършило за вас.

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

И накрая - релаксирайте.

Не забравяйте да повторите масажа върху раменете и ръцете, когато сте натоварвали и горната част на тялото. Накрая, легнете по гръб върху постелка или друга мека повърхност и скръстете ръце на корема. Вдишайте и издишайте от корема няколко пъти, така че да почувствате как ръцете ви се надигат и отпускат. Това спомага за притока на кръв от краката и възстановяването на мускулите.

Обърнете внимание: Съветите, дадени тук, нямат за цел да заменят медицински масажи, извършени от квалифицирани терепевти, в случай на контузии или скрити медицински проблеми. Винаги трябва предварително да се консултирате с лекар, ако имате съществуващи вече контузии или заболявания, преди да започнете какъвто и да е масаж, дори и такъв, който е част от режима ви да се чувствате добре.

 

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките сред природата ви правят по-щастливи!

Дишане, концентрация, резултат!

Това може би е най-лесното упражнение от всичко - просто излезте навън и започнете да тичате. А ето и 6 съвета, които ще ви помогнат да се наслаждавате на бягането още повече.

Обичаме да тичаме!

Две колела, без двигател!

Дори за хората от града, една разходка с велосипед е напълно осъществима. Ако искате да накарате сърцето и белите си дробове да заработят, но без да прекалявате с натоварването, качете се на колелото и покарайте с умерен темп.

Да яхнем велосипедите!