Страницата използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност. Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате, че можем да използваме бисквитки.

 


Селекта Интернационал ЕООД

ул. "Бизнес Парк София" 1,
сг. 12 Б, ет.1
 1766 София
България


Спортен масаж

Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Спортният масаж не е само за топ-атлетите.

Какъвто и спорт или упражнения да сте избрали, ще изисквате доста от своето тяло. Мускулите, които се разтягат докрай, наистина стават по-силни - но това е двупосочен процес. Почивката, добрият хранителен режим и навременните мерки при контузии са от изключителна важност. А мускулите ще бъдат винаги на ваша страна, ако правите редовни масажи със затоплящи масла преди и след тренировки. 

Ефективният спортен масаж се базира на техниките на традиционния масаж, разделен на две части: масаж преди да започнете да тренирате и възстановяващ масаж, след като сте взели душ и сте готови да релаксирате.

Опитайте тези масажни техники преди и след бягане, колоездене или цял ден на разходка из планината:

 

 

Преди тренировка

Подгответе мускулите

Масажът преди тренировка трябва да представлява разтриване с енергични, бързи движения, които да стимулират мускулите. Така помагате на кръвообращението и подготвяте мускулите за натоваването от тренировката, като същевременно намалявате риска от контузии.

Стъпка 1

Поставете десния крак върху стол и масажирайте с масло, като правите кръгови движения, започвайки от седалището и долната част на гърба. Продължете с бедрата, по долната част на крака и стигнете до глезена. Използвайте и двете ръце, за да разтривате крака енергично с кръгови движения като междувременно сменяте посоката. 

Стъпка 2

Върнете се към долната част на гърба и използвайте дясната ръка, за да разтриете тази част и седалището с юмруци, сякаш месите тесто. Продължете по бедрото, около пищяла и до глезена. Повторете подобното на месене движение с лявата ръка от вътрешната и задната страна на бедрото, по прасеца и надолу до ахилесовото сухожилие.   

Стъпка 3

Свийте ръце в юмрук и леко натиснете седалището, като продължите към бедрото, прасеца до малко над глезена.

 

Сега повторете цялата процедура върху левия крак.

Ще ви отнеме няколко минути да приключите с всеки крак, но отделеното време си заслужава допълнителната подготовка, която осигурявате на тялото си. Можете да направите този подготвителен масаж известно време преди тренировка, но ако е така, уверете се, че ще повторите леките потупвания точно преди да започнете, за да стимулирате мускулите наново.

Ако бягате или карате колело, не забравяйте да масажирате раменете и ръцете, използвайки същите техники движения както при краката.

След тренировка

Разпускане

След тренировка мускулите ви имат нужда от по-леки, по-бавни движения, които да освободят напрежението и да стимулират кръвообращението. Можете да направите това веднага след тренировка или след като вземете душ, когато сте се затоплили и започвате да релаксирате. Тогава можете да седнете и да се отървете от цялото напрежение.

Стъпка 1

Започнете отново с разтриващия масаж, но този път от глезена, като се движите нагоре по пищяла или прасеца, към бедрата, седалището и долната част на гърба. 

Стъпка 2

Сега направете движенията все едно месите тесто, започвайки от глезена и минавайки постепенно към долната част на гърба.

Бъдете внимателни! Силно натоварените мускули може да бъдат много чувствителни на болка след активна спортна дейност. Правете масажа с лек натиск и внимавайте да не причините болка.

 

Стъпка 3

За да отпуснете напълно мускулите след упражнения, повторете за последен път разтриващия масаж, като започнете от глезена, но използвайте по-малко сила. Трябва да завършите с почти погалващи движения - благодарност към вашето тяло за усилената работа, която е свършило за вас.

Стимулираща свежест в лек, прозрачен гел
Сгряващ масаж на мускулите с екстракт от арника

И накрая - релаксирайте.

Не забравяйте да повторите масажа върху раменете и ръцете, когато сте натоварвали и горната част на тялото. Накрая, легнете по гръб върху постелка или друга мека повърхност и скръстете ръце на корема. Вдишайте и издишайте от корема няколко пъти, така че да почувствате как ръцете ви се надигат и отпускат. Това спомага за притока на кръв от краката и възстановяването на мускулите.

Обърнете внимание: Съветите, дадени тук, нямат за цел да заменят медицински масажи, извършени от квалифицирани терепевти, в случай на контузии или скрити медицински проблеми. Винаги трябва предварително да се консултирате с лекар, ако имате съществуващи вече контузии или заболявания, преди да започнете какъвто и да е масаж, дори и такъв, който е част от режима ви да се чувствате добре.

 

Движението ви се отразява добре - няма спор в това.

Независимо как се чувствате, когато започвате, упражненията придават руменина на лицето ви и ви оставят с чувството, че животът е доста хубав все пак.

Разходките сред природата ви правят по-щастливи!

Дишане, концентрация, резултат!

Това може би е най-лесното упражнение от всичко - просто излезте навън и започнете да тичате. А ето и 6 съвета, които ще ви помогнат да се наслаждавате на бягането още повече.

Обичаме да тичаме!

Две колела, без двигател!

Дори за хората от града, една разходка с велосипед е напълно осъществима. Ако искате да накарате сърцето и белите си дробове да заработят, но без да прекалявате с натоварването, качете се на колелото и покарайте с умерен темп.

Да яхнем велосипедите!