Страницата използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност. Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате, че можем да използваме бисквитки.

 


Селекта Интернационал ЕООД

ул. "Бизнес Парк София" 1,
сг. 12 Б, ет.1
1766 София
България


Разходката из природата ви прави по-щастливи

Отпуснете се и ще се случи

Движението е сред основните стимулатори на настроението и ако сте участвали в тренировъчна програма, то знаете за "еуфорията" след спортуване. Медицински проучвания потвърждават, че депресията се повлиява от спортуването - а то може да бъде особено полезно, ако се извършва усилено натоварване навън. (Научете повече за конкретни проучвания тук и тук).

 

Спортуването има и човешко измерение - партньор или група за тренировките и разходките из природата – всичко това допринася нещо в живота ни, което съвременното забързано ежедневие ни отнема.

 

Разходка из природата, трекинг, поход, преход - както и да го наричате, насоченото движение през див пейзаж дава своята особена отплата. Времето, прекарано навън, е времето, когато сетивата ви възприемат и оценяват света около вас. Далеч от технически средства и открити за стимулиране на сетивата, вие възприемате повече звуци и движения в дивата природа, усещате лекия ветрец или капки дъжд по кожата си, възхищавате се на небесната шир или на гледката от върха, когато постигнете целта си.

 

Дайте почивка на мозъка си!

Не подценявайте здравословния ефект, който времето, прекарано далеч от натоварената рутина, може да има върху ума ви. Някои хора разрешават проблемите си докато се разхождат или пък се чувстват много по-подготвени да се върнат към нещо, което преди е изглеждало невъзможно. Това не е нещо, което правим съзнателно - сякаш натоварването на тялото дава на ума време да си почине, да обмисли нещата и да намери решение.

Ако сте решили да предприемете разходка из природата, ето 4 съвета, които ще ви осигурят 100% позитивно изживяване.

1. Споделете разходката с някого

Разходката из природата с приятел или малка група хора удвоява удоволствието - разпределяте с другите планирането на маршрута, вземането на решенията, както и задълженията, ако решите да лагерувате.

Красивите гледки са още по-въздействащи, ако има някой, на когото да ги покажете. Налице е и аспект за безопасност - има някой, който да ви помогне при нужда. След прехода, а може би дори седмици и години по-късно, има някой, с когото да разговаряте за този ден и да си спомняте предизвикателствата и важните моменти.

2. Планирайте предпазливо

Уверете се, че носите най-необходимите неща, ако се наложи да прекарате нощта навън - малък комплект за първа помощ, вода, високоенергийна храна и водонепромокаеми връхни дрехи. Преди да тръгнете, кажете на някого къде отивате и кога очаквате да се върнете - по този начин, ако нещо се случи, веднага ще се реагира.

Проверете прогнозата за времето и бъдете готови да промените плана си или дори да се откажете, ако се задава лошо време - може би ще откриете по-кратък и не толкова натоварващ маршрут, който ще ви достави същото удоволствие. Тръгнете рано, за да използвате максимално дневната светлина и така да можете да се наслаждавате на похода, а не да се чувствате, че трябва да бързате обратно.

3. Уважавайте природата

Ако вървите по маркиран маршрут, стойте на пътеката. По този начин намаляваме ерозионния ефект от нашите походи и сме сигурни, че няма да настъпим някое крехко растение, птица, която гнезди по земята или подземна дупка на някое животно.

Винаги се уверявайте, че сте изгасили напълно огъня с вода и пръст преди да тръгнете - а при сухо време, изобщо не палете огън. Пожарите в дивата природа са едни от най-унищожителните за живота в нея и много от тях са причинени от безотговорни лагеруващи или туристи. Разбира се, вземете боклука със себе си - никой не иска да вижда пластмаса сред дивата природа. А всякакви остатъци от храна или естествени продукти трябва да бъдат заровени внимателно. 

4. Поглезете се

Разходката сред природата е удоволствие сама по себе си, но със сигурност ще е от полза да се поглезите малко по пътя - един шоколад или чаша кафе ще направят момента, в който стъпите на върха и се слаждавате на гледката още по-приятен. Поглезете се и в края на деня - освежете се и се отпуснете с Душ-гела с арника на Weleda и усетете как натоварените ви мускули се отпускат.

Има още много емоции, свързани с разходката в природата, но тях трябва да откриете сами. Опитайте най-простата форма на физическо упражнение и се насладете на резултата. Връзката с природата и изпитването на тялото - това ви кара да се чувствате толкова добре.

 

Дишане, концентрация, резултат!

Това може би е най-лесното упражнение от всичко - просто излезте навън и започнете да тичате. А ето и 6 съвета, които ще ви помогнат да се наслаждавате на бягането още повече.

Обичаме да тичаме!

Две колела, без двигател!

Ако искате да накарате сърцето и белите си дробове да заработят, но без да прекалявате с натоварването, качете се на колелото и покарайте с умерен темп.

Да яхнем велосипедите!

Преди натоварване – подгответе мускулите!

Спортният масаж не е само за топ-атлетите. Ето няколко идеи, които ще ви помогнат да сте в добри отношения с мускулите си.

Покажете на мускулите си колко ги обичате!