Страницата използва бисквитки (cookies) за подобряване на нейната ефективност. Продължавайки използването на сайта, Вие се съгласявате, че можем да използваме бисквитки.

 


Селекта Интернационал ЕООД

ул. "Бизнес Парк София" 1,
сг. 12 Б, ет.1
1766 София
България


От 1921 г.

Weleda - компания, вдъхновена от антропософията

Weleda – компания, вдъхновена от антропософията

Всичко започва с една болница и една фармацевтична лаборатория, основани от  холандска лекарка, австрийски философ и химик-фармацевт от Мюнхен. Днес те са се превърнали във водещия световен производител на холистична, натурална и органична козметика и фармацевтични продукти за антропософска терапия. Нашето мото „В хармония с природата и човека“ е много повече от популярна фраза – то е автентична система от разбирания, която се прилага още от основаването на компанията. 

Pharmaceutical laboratory of Oskar Schmiedel - Arlesheim, Switzerland

Как започва

Около 1920 г. трима интелектуални и духовни пионери предприемат стъпки, целящи да придадат характерна форма на новите идеи зад граница като коренно различните теми на антропософското учение и изследователската дейност. През 1921 г. д-р Ита Вегман (1876 – 1943) отваря Клинично-терапевтичен институт в Арлесхайм, Швейцария – болница, използваща антропософската медицина за лечението на болни пациенти. Роденият във Виена химик Оскар Шмидел (1887 – 1959) вече е работил с д-р Вегман и Рудолф Щайнер (1861 – 1925), тъй като е учил химия в Мюнхенския университет и дори е работил с д-р Вегман за създаването на първия препарат от имел за лечението на рак, който се използва и до днес.

Първите продукти на революционна идея

1920 - 1923

Тези трима пионери разработили първите фармацевтични продукти, придържайки се към концепция, която формира продуктовата философия на Weleda и до днес – медицината трябва да осигури решаващия стимул за активиране на собствените лечебни сили на тялото на пациента. Революционната идея предхожда това, което проучванията на допълващата медицина доказват днес: оздравяването наистина може да бъде постигнато чрез холистично формулирани фармацевтични продукти, които стимулират тялото да се самолекува. 

През 1920 г. Щайнер и Вегман основават Futurum AG в Арлесхайм, Швейцария и Der Kommende Tag AG в Щутгарт, Германия – дружество с ограничена отговорност за развитие на икономически и духовни ценности. И двете компании имали химични и фармацевтични подразделения, управлявани от химици, лекари и фармацевти. Целта на компаниите била да осигурят финансови ресурси за дейността на Freie Waldorfschule, познато още като училище на Щайнер, в Щутгарт и Школата за духовна наука в Дорнах, Швейцария на територията на Гьотеанум (Goetheanum) – световен център на антропософското движение с впечатляваща архитектура, също така център на Всеобщото антропософско общество.

 

От 1921 г.

През 1921 г. Futurum AG поема ръководството на пробната лаборатория в Гьотеанум, водена от д-р Оскар Шмидел и я слива с химично-фармацевтичната производствена лаборатория, ръководена от фармацевта Ернст Хайм. През август същата година компанията се премества в съседния Арлесхайм и така започва историята на днешната компания Weleda AG. От този момент нататък главният фокус се насочва към производството на фармацевтични продукти и натурална козметика с холистичен поглед върху човека, обществото и природата. За година асортиментът на Weleda достига общо 120 различни продукта и двете компании се сливат по финансови съображения под името International Laboratories and Clinical Therapeutic Institute Arlesheim AG.

Името 'Weleda'

Weleda employees in Saint Louis, France

1924 - 1933

До 1924 г. търсенето на лекарствени продукти и натурална козметика вече е нарастнало в световен мащаб, поради което са създадени няколко филиала на Weleda. Първият е основан във Франция през 1924 г., а по-късно, през 1925 г., го последват филиалите в Нидерландия и Обединеното кралство. През следващата година към семейството на Weleda се присъединяват филиалите в Австрия и Чехословакия, а през 1931г.  - САЩ.

През 1928 г. е представено името на компанията – Weleda, адаптирано от името на немската лечителка и пророчица Веледа. Рудолф Щайнер лично проектира логото, което се използва и до днес. То представлява стилизиран жезъл и Асклепиева змия – символично и митологично свързани с изцелението. Около жезъла е изрисуван символ на даването и приемането, олицетворяващ лечебния и социалния подход на Weleda.

 

Разработване на класически продукти

First Welda products (Everon)

В края на десетилетието в обекта на Weleda в Швeбиш Гмюнд работят вече дванадесет човека. През това първо десетилетие са разработени класическите продукти, които са популярни сред клиентите на Weleda и до днес. В съвременните каталог и уеб сайт можете да откриете Масло за коса с розмарин (1922 г.), Еликсир с бреза (1924 г.), Масажно масло с арника (1926 г.), Мултифункционален крем за лице и тяло Skin Food (1927 г.).

През 1932 г. Weleda започва да предоставя на клиентите информация в периодично издание, наречено Weleda Nachrichten – съвременното списание Weleda Magazine. Забранено по време на войната, днес то се чете от половин милион души.

 

1933 - 1976

Като швейцарска компания, Weleda остава относително невредима от Втората световна война. Продуктовият асортимент се разширява през 50-те и 60-те във времена на икономически бум в Европа. Появяват се нови класически продукти като Чай за кърмачки (1950 г.), Еликсир от облепиха (1955 г.), Тонизиращ лосион за кожа (1959 г.), Крем за бръснене (1960 г.), Балсам за крака (1962 г.) и Шампоан с кестен (1966 г.). С пускането на пазара на Олио с невен за бебета през 1960 г. се полагат основите на успешната серия за грижа за бебета и деца на базата на биодинамично отгледан невен. 

Weleda по света

Old Weleda site in Schwäbisch Gmünd, Germany

През 1952 г. Weleda Франция се разширява с нов производствен обект в Сен Луи, Елзас. Впоследствие се създават международни филиали в Италия (1953 г.), Нова Зеландия (1955 г.), Швеция (1956 г.), Бразилия (1959 г.) и Аржентина (1965 г.). 
Считано за голямо научно постижение, през 1976 г. служителите на Weleda започват работа по монографиите за Германската хомеопатична фармакопея. Оттогава Weleda отговаря за информацията относно почти всички лекарства в списъка, които претърпяват минерална, топлинна или ритмична обработка. 

 

1977 - 2004

До 1992 г. Weleda вече присъства в 30 държави с богат асортимент от над 10 000 продукта. Хората все повече се съобразявали с околната среда и търсенето на натурална козметика расте, което довежда до преработването на стари рецепти на продукти и създаването на нови такива. През последното десетилетие на 20-ти и първото десетилетие на 21-ви век са създадени още няколко филиала: Weleda Чили през 1992 г., Weleda Перу през 1993 г., Weleda Япония през 1999 г., Weleda Словакия през 2000 г. и Weleda Финландия през 2004 г.

Все още пионер

Facilities at Weleda

2006 - до днес

През 2006 г. Weleda Франция отваря Espace Weleda, оазис на здравето с ексклузивни лечебни спа процедури, магазини и други услуги.

През 2007 г. Weleda и други водещи производители на натурална козметика създават NaTrue – инициатива с нестопанска цел, която дефинира ясни международни правила за употребата на понятието „натурална козметика“ и гарантира прозрачност за потребителя чрез издаването на сертификат NaTrue.

През 2011 г. Weleda отпразнува 90 години растеж и устойчивост. Днес ние сме един от най-широко известните доставчици на антропософски лекарства и основният доставчик на натурална козметика. Към днешна дата Weleda има около 2000 щатни служители в цял свят, от които 70% са жени. Също така Weleda си сътрудничи с множество други компании и партньори в области като научни изследвания, търговия на дребно и прибиране на реколтата от суровини.

 

Създаване на история и запазване на наследството

В хода на своята история Weleda продължава да се развива с помощта и екипната работа на отдадени хора по целия свят. Чрез развитието на други национални компании се появява един различен вид глобализация – в много страни, в които компанията развива дейността си понастоящем, пациенти, лекари и фармацевти дават тласък за установяването на Weleda, като търсят антропософски лекарствени продукти и натурална козметика.

Weleda винаги е била вярна на себе си, на своите основатели и ценности. Като световен бизнес бранд, както и на социално, екологично и икономическо равнище, Weleda е действала на базата на едни и същи принципи от основаването си през 1921 г. при производството на лекарствени продукти и продукти за грижа за тялото.

 

Мъж с визия

Духовният и философски основател на Weleda.

Рудолф Щайнер

Тя прилага теорията на практика

Проницателна жена с неоспорими възгледи за реформата в медицинското лечение.

Ита Вегман

Директор на Weleda в продължение на 35 г.

Поставя началото на производството на антропософски фармацевтични продукти и козметика.

Оскар Шмидел

Разпространен по целия свят научноизследователски метод

Повлиява други направления, включително образованието, архитектурата, изкуството и медицината..

Антропософия